در نشست خبری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح شد

غزال‌های دانش بنیان زیر چتر معاونت علمی 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان در کشور برگزار می‌شود، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور از ۱۰هزار شرکت فراتر رفته است و بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت ۱۲ شرکت همه شاخص‌های غزال‌های دانش بنیان را به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمد خاکساری، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان (شرکت‌های دانش بنیان با رشد سریع) دوم مرداد در تالار خواجه‌نصیرالدین طوسی مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.
روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور از ۱۰هزار شرکت فراتر رفته است و بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت ۱۲ شرکت همه شاخص‌های غزال‌های دانش بنیان را به دست آورده‌اند.
دهقانی درباره شاخص‌های در نظر گرفته شده برای غزال‌های دانش بنیان افزود: نیروی انسانی (دست‌کم ۲۰۰ نفر) و فروش حداقل ۵۰ میلیارد تومان برخی از این شاخص‌های هستند. 
وی درباره حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان نیز توضیح داد: تلاش می‌کنیم با بهره گیری از مزایای قانون جهش تولید دانش بنیان به ویژه ارائه معافیت و اعتبار مالیاتی سهم دانش بنیان را در بخش‌های مختلف اقتصادی پررنگ کنیم.
دهقانی در این نشست با اشاره به اینکه از غزال‌های دانش بنیان به طور ویژه حمایت خواهد شد، ادامه داد: کمک می‌کنیم که این شرکت‌ها شتاب بگیرند و حمایت‌های هدفمندی از آن‌ها خواهد شد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ادامه داد: البته نوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به شرایط شرکت‌ها متفاوت است و می‌توان گفت برای هر کدام از شرکت‌ها یک کت دست‌دوز تهیه خواهد شد.
دهقانی یادآور شد: یکی از رویکرد‌هایی که در معاونت دنبال می‌شود، عدالت دسترسی به منابع برای شرکت‌های دانش بنیان است. 
وی درباره اهداف برنامه ملی و توسعه و رشد غزال‌های دانش‌بنیان یادآور شد: هماهنگی و همکاری فعالانه با زیر مجموعه‌های معاونت، برگزاری سالانه مجمع شرکت‌های بزرگ دانش بنیان و اعطای نشان غزال دانش بنیان، پیگیری و کمک برای به وجود آمدن شرکت‌های دانش بنیان اثرگذار در شاخص‌های کلان اقتصاد ملی، تدوین برنامه حمایتی اختصاصی ویژه برای رشد هر یک از شرکت‌های بزرگ عضو برنامه و پیگیری و رفع موانع رشد آنها، تعریف برنامه رشد منظم برای ارتقای شرکت‌های کوچک و متوسط دانش بنیان و اثربخشی و رشد سریع در جهت بهبود شاخص‌های اقتصاد دانش بنیان برخی اهداف برنامه ملی و توسعه و رشد غزال‌های دانش‌بنیان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها